Powrót na salony
22–31.03 | Londyn

Anne Imhof, Eliza Douglas w Fauście, 2017. Pawilon niemiecki na 57. Biennale Sztuki w Wenecji © Nadine Fraczkowski. Dzięki uprzejmości artystki i pawilonu niemieckiego 2017

Po tym jak Anne Imhof zdobyła Złotego Lwa podczas ostatniego biennale sztuki w Wenecji spektakularną instalacją performatywną Faust w pawilonie niemieckim, słuch o niej nieco zaginął. Wydawało się to niepokojące, ale też zrozumiałe, bo szybkość jej kariery była kosmiczna. W zaledwie dwa lata ta mało rozpoznana do tej pory artystka znalazła się na ustach całego świata sztuki. Wystarczy przypomnieć, że w 2015 roku wygrała prestiżowy konkurs Nationalgalerie Prize for Young Art. Zaledwie rok później otworzyła składającą się z kilku epizodów wystawę Angst, która pokazywana była pomiędzy trzema instytucjami: Kunsthalle w Bazylei, Hamburger Bahnhof w Berlinie i Musée d’Art Contemporain w Montrealu. Pod koniec 2018 roku zaś Tate Modern ogłosiło, że nowy projekt Anne Imhof będzie można oglądać w ramach cyklu wystaw performatywnych BMW Tate Live Exhibitions. W ciągu dziesięciu dni trwania instalacji widzowie będą mogli oglądać ją w ciągu dnia, a wieczorami zaplanowane są działania performatywne. Nowa praca Imhof ma krążyć wokół tematów, które poruszała już w poprzednich pracach, takich jak współczesne lęki związanych z izolacją, technologią, bliskością i tożsamością.

Londyn, Tate Modern, Bankside

www