Zwrot konceptualny
01–16.12 | Londyn

Fot. materiały organizatora

Początek grudnia w Londynie to święto współczesnej awangardy muzycznej, które w krótkim czasie urosło do miana jednego z najważniejszych festiwali muzyki eksperymentalnej w Europie. London Contemporary Music Festival (LCMF) jest efektem współpracy różnych podmiotów: od Serpentine Gallery, poprzez zespół Apartment House i chór Musarc, aż po (manchesterską!) wytwórnię The Death of Rave. W efekcie program od kilku edycji łączy wątki znane z innych festiwali z wyraźną konceptualną wrażliwością. Edycja kontynuuje niektóre z zeszłorocznych wątków, przede wszystkim głośną serię New Intimacy, w ramach której tym razem zaprezentowane zostaną m.in. kompozycje Maryanne Amacher, Michaela Pisaro i Pascale Critona. Konceptualny wymiar programu widać wyraźnie we włączeniu do niego prezentacji A Sound Map of the Hudson River Annei Lockwood (mapy dźwiękowej prezentowanej jako instalacja soundartowa), interpretacji prac Hanne Darboven (rzadko wykonywany Opus 17a) czy kompozycji Yvonne Rainer (We Shall Run) oraz pokazu kultowego La Région centrale Michaela Snowa. Zresztą jeśli ktoś stanowi w tym roku centralną postać festiwalu, to właśnie Lockwood, której Gone zostanie wykonane po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii i która weźmie udział w otwierającym festiwal seminarium. Wszystko to zderzone zostanie z licznymi premierami kompozycji napisanych na zamówienie festiwalu oraz wieczorem muzyki klubowej kuratorowanym przez The Death of Rave.

Londyn, różne lokalizacje

www