Naginanie stali
do 14.11 | Poznań

Michał Smandek: Szkielety, Salar de Uyuni, Boliwia, 2016

Michał Smandek podczas swoich licznych podróży fotografuje aluminiowy szkielet namiotu i roztaczające się w jego tle krajobrazy. Namiot symbolizuje i materię rzeźbiarską, i punkt obserwacyjny, schronienie, a w końcu jego przeciwieństwo: grobowiec, w którym możemy zostać pogrzebani na zawsze – to skojarzenie rodzi się szczególnie w kontekście niespodziewanych zdarzeń i katastrof. Nawiązuje do tego kuratorowana przez Aleksandra Hudzika wystawa Niebezpieczeństwo zbliżania się do granic. To nowy cykl rzeźb artysty, które przypominają nam o niestabilności naszych czasów, tak jak ich pełne napięcia, badające właściwości i granice materiału konstrukcje. Metalowy stelaż jest więc ograniczony do minimum, stal cieniowana, pozbawiona zbędnych warstw. Czy wytrzyma napięcie?

Poznań, Rodriguez Gallery, ul. Wodna 13/4
www